Volkswagen Polo: baby-Golf

De Polo ondergaat een verjongingskuur, met uiterlijke en technologische updates. De bedoeling is dat hij steeds meer op zijn grote broer Golf lijkt.
  • VROOM  Team VROOM Team
  • 21 april 2021
  • Lancering

Volkswagen Polo: baby-Golf

De VW Polo is een bestseller, met meer dan 18 miljoen verkochte exemplaren. De opfrisbeurt van de huidige generatie begint vooraan, waarbij de koplampen – voortaan standaard leds – doorlopen onder het radiatorrooster om te verwijzen naar het design van zijn grote broer. Achteraan werden de lichtblokken groter en zijn ze eveneens sterk geïnspireerd op die van de jongste Golf.

Volkswagen Polo: baby-Golf

Op het midden van de kofferklep, net onder het merklogo, is voortaan de typenaam te zien, net zoals (je raadt het al) op de Golf. De kuur loopt door in het interieur, waar schermen overheersen. De digitale tellers zijn standaard en het centrale scherm kan tot 9,2 duim groot zijn en draadloos connecteren met Android Auto en Apple CarPlay. Gedaan met fysieke bedieningsknoppen voor de klimaatregeling, voortaan werkt alles via een klein aanraakscherm met toetsen in plaats van met draaiknoppen. Verder is ook het nieuwe stuurwiel rechtstreeks bij zijn grote broer geleend. Dit is met andere woorden een echte kleine Golf geworden.

Veiliger

Volkswagen Polo: baby-Golf

De update is niet enkel esthetisch of technologisch, want ook de veiligheid gaat erop vooruit. De koplampen van de Polo kunnen voortaan matrixlampen zijn. Al de jongste rijhulpsystemen zijn van de partij, waardoor de Polo “op zijn eentje” kan rijden op de snelweg of in files, op voorwaarde dat de bestuurder de handen op het stuurwiel houdt. Ondanks alle elektronica kunnen ongevallen natuurlijk nooit worden uitgesloten. Daarom heeft de stadswagen airbags in overvloed, waaronder een in de rugleuning van de bestuurdersstoel die tussen de voorpassagiers ontplooit om te vermijden dat ze tegen elkaar botsen bij een aanrijding.

Geen diesel, geen EV

Volkswagen Polo: baby-Golf

Het motorenpalet evolueert daarentegen niet. De instapversie wordt nog steeds aangedreven door een 1.0-driecilinder van 80 pk. Met een turbo schopt hij het naar keuze tot 95 of 110 pk. Tot slot biedt Volkswagen ook een TGI-motor aan (op aardgas) met 90 pk. De sportieve GTI is nog steeds van de partij en wordt later dit jaar onthuld. De huidige generatie had al geen dieselmotor meer en daar komt geen verandering in. Volkswagen sluit een hybride versie echter niet uit, al wil het nog niet in detail treden. Op elektrische aandrijving heeft de Polo echter geen recht. Volkswagen wil zijn aanbod wel uitbreiden met een nieuw elektrisch model onder de ID.3, dat vergelijkbaar zou zijn met de Polo. De eerste exemplaren van de opgefriste Polo staan in september van dit jaar bij de dealers.

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Volkswagen Polo ? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Volkswagen Polo zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

VROOM  Team
Over de auteur: VROOM Team

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km