Volkswagen Polo: baby-Golf

De Polo ondergaat een verjongingskuur, met uiterlijke en technologische updates. De bedoeling is dat hij steeds meer op zijn grote broer Golf lijkt.
  • VROOM  Team VROOM Team
  • 21 april 2021
  • Lancering
  • 227 weergaven

Volkswagen Polo: baby-Golf

De VW Polo is een bestseller, met meer dan 18 miljoen verkochte exemplaren. De opfrisbeurt van de huidige generatie begint vooraan, waarbij de koplampen – voortaan standaard leds – doorlopen onder het radiatorrooster om te verwijzen naar het design van zijn grote broer. Achteraan werden de lichtblokken groter en zijn ze eveneens sterk geïnspireerd op die van de jongste Golf.

Volkswagen Polo: baby-Golf

Op het midden van de kofferklep, net onder het merklogo, is voortaan de typenaam te zien, net zoals (je raadt het al) op de Golf. De kuur loopt door in het interieur, waar schermen overheersen. De digitale tellers zijn standaard en het centrale scherm kan tot 9,2 duim groot zijn en draadloos connecteren met Android Auto en Apple CarPlay. Gedaan met fysieke bedieningsknoppen voor de klimaatregeling, voortaan werkt alles via een klein aanraakscherm met toetsen in plaats van met draaiknoppen. Verder is ook het nieuwe stuurwiel rechtstreeks bij zijn grote broer geleend. Dit is met andere woorden een echte kleine Golf geworden.

Veiliger

Volkswagen Polo: baby-Golf

De update is niet enkel esthetisch of technologisch, want ook de veiligheid gaat erop vooruit. De koplampen van de Polo kunnen voortaan matrixlampen zijn. Al de jongste rijhulpsystemen zijn van de partij, waardoor de Polo “op zijn eentje” kan rijden op de snelweg of in files, op voorwaarde dat de bestuurder de handen op het stuurwiel houdt. Ondanks alle elektronica kunnen ongevallen natuurlijk nooit worden uitgesloten. Daarom heeft de stadswagen airbags in overvloed, waaronder een in de rugleuning van de bestuurdersstoel die tussen de voorpassagiers ontplooit om te vermijden dat ze tegen elkaar botsen bij een aanrijding.

Geen diesel, geen EV

Volkswagen Polo: baby-Golf

Het motorenpalet evolueert daarentegen niet. De instapversie wordt nog steeds aangedreven door een 1.0-driecilinder van 80 pk. Met een turbo schopt hij het naar keuze tot 95 of 110 pk. Tot slot biedt Volkswagen ook een TGI-motor aan (op aardgas) met 90 pk. De sportieve GTI is nog steeds van de partij en wordt later dit jaar onthuld. De huidige generatie had al geen dieselmotor meer en daar komt geen verandering in. Volkswagen sluit een hybride versie echter niet uit, al wil het nog niet in detail treden. Op elektrische aandrijving heeft de Polo echter geen recht. Volkswagen wil zijn aanbod wel uitbreiden met een nieuw elektrisch model onder de ID.3, dat vergelijkbaar zou zijn met de Polo. De eerste exemplaren van de opgefriste Polo staan in september van dit jaar bij de dealers.

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Volkswagen Polo ? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Volkswagen Polo zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

VROOM  Team
Over de auteur: VROOM Team

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Toyota GR Yaris op waterstof om de verbrandingsmotor te redden

Toyota GR Yaris op waterstof om de verbrandingsmotor te redden

Toyota zet de ontwikkeling verder van verbrandingsmotoren die waterstof kunnen verbranden. Deze sportieve Yaris geeft puristen hoop.

Toyota Corolla Cross komt naar Europa

Toyota Corolla Cross komt naar Europa

Toyota voegt nog een SUV-model toe aan zijn Europese catalogus. Bovendien mag deze Corolla Cross een nieuwe generatie inwijden van de hybride aandrijflijn van de Japanse specialist.

Polestar 3: toekomstige ‘sportieve’ Volvo XC90 wordt concreter

Polestar 3: toekomstige ‘sportieve’ Volvo XC90 wordt concreter

Polestar heeft een eerste afbeelding onthuld van zijn toekomstige SUV. Deze Polestar 3 wordt in de VS gebouwd naast de volgende Volvo XC90 en wordt in 2022 op de markt verwacht.

Volvo zal zijn gigantische batterijfabriek niet in België bouwen

Volvo zal zijn gigantische batterijfabriek niet in België bouwen

Jan Jambon is er niet in geslaagd om de Zweden te overtuigen.

Aanbevolen tests voor jou

4,0 /5 Test: Ford Mustang Mach-E GT, elektrisch Zwitsers zakmes

Test: Ford Mustang Mach-E GT, elektrisch Zwitsers zakmes

Hij is agressiever, sportiever en dynamischer, maar toch gedraagt deze GT-versie van de Amerikaanse SUV zich niet zoals de ontembare volbloed die we hadden verwacht…

Renault Kangoo vs VW Caddy: grote gezinsvrienden

Renault Kangoo vs VW Caddy: grote gezinsvrienden

Bij hun generatiewissel zijn de Renault Kangoo en Volkswagen Caddy onbetwistbaar hogerop geklommen. Zodanig zelfs dat ze hun oorsprong als werkpaard doen vergeten en een steeds ruimer en meer moduleerbaar interieur bieden. Maar wat moet dat dan kosten?

3,9 /5 Test: BMW M240i xDrive, plezier in het vizier

Test: BMW M240i xDrive, plezier in het vizier

Terwijl de 1-Reeks een brave voorwieltrekker is geworden heeft BMW voor zijn nieuwe 2-Reeks vastgehouden aan een achterwielaangedreven architectuur. Maar weet die nog steeds de “Freude am Fahren” te bieden die het merk zo dierbaar is?

3,4 /5 Test: Ford Ranger, 4 speciale edities van de nummer één

Test: Ford Ranger, 4 speciale edities van de nummer één

Om hulde te brengen aan het huidige Ranger-gamma en eraan te herinneren dat er nog exemplaren te koop zijn, heeft Ford niet minder dan 4 speciale edities voorgesteld! We gaan op pad met de Wolftrack, Stormtrak, Raptor SE en MS-RT!

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Top 10 van de meest betrouwbare automerken in 2021

Top 10 van de meest betrouwbare automerken in 2021

De Japanse merken kunnen, nog maar eens, uitstekende resultaten voorleggen in deze nieuwe betrouwbaarheidsstudie.

Zoveel betaal je voor een Dacia Jogger, de betaalbare zevenzitter

Zoveel betaal je voor een Dacia Jogger, de betaalbare zevenzitter

De nieuwe Jogger wordt bij ons op 24 december op de markt gebracht en staat vanaf maart 2022 bij de dealers. Maar hoeveel kost deze nieuwe gezinsgerichte cross-over van Dacia?

Toekomstig collectors’ item: Lotus 2 Eleven, radicaler wordt het niet

Toekomstig collectors’ item: Lotus 2 Eleven, radicaler wordt het niet

In 2007 stelde Lotus op het salon van Genève een radicaal model voor, bedoeld om asfalt te gaan verslinden op circuits: de Lotus 2 Eleven. Verrassend voor een auto van dit kaliber is dat bepaalde exemplaren – voor een heel redelijke meerprijs – gehomologeerd waren voor de openbare weg.

Een van de drie Bugatti's EB 112 is te koop!

Een van de drie Bugatti's EB 112 is te koop!

De Duitse specialist Schaltkulisse heeft zijn aanbod net uitgebreid met een bijzonder zeldzame EB 112. Amper 3 exemplaren werden van deze vierdeurs Bugatti gebouwd!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Hybride - Diesel, Automaat

€ 59.900
2021
50 km

Hybride - Benzine, Automaat

€ 48.500
2021
50 km

Diesel, Manueel

€ 31.500
2021
50 km
€ 33.950
2020
50 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Elektrisch, Automaat

€ 27.750
2020
6.018 km

Benzine, Automaat

€ 59.990
2019
31.685 km

Diesel, Automaat

€ 37.500
2020
13.045 km

Hybride - Diesel, Automaat

€ 44.650
2021
7.982 km