Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Deze Volvo EX90 verliest zijn middelste plaats achterin en zijn derde zitrij, allemaal ten gunste van het comfort voor de passagiers achterin!
We berichten nog steeds over het autosalon van Shanghai, waar Volvo een opulente 'Excellence'-versie heeft getoond van zijn al vrij luxueuze EX90. Aan de buitenzijde springen de veranderingen niet al te veel in het oog. Deze topversie onderscheidt zich met een tweekleurige lak, wat binnen de autowereld meestal verwijst naar luxe van de topklasse, en met specifieke en enorme velgen van 22 inch. Zoals je zou verwachten, gaat het hier vooral om de veranderingen aan boord.
"Neem plaats achterin, waar de echte verandering zit", laat Volvo weten in de aankondiging. En inderdaad, de EX90 Excellence verliest zijn centrale zitplaats achterin en zijn twee noodzitjes in de koffer, met in de plaats een... koelkast. De passagiers achterin krijgen ook een aanraakgevoelig paneel om de zetelverwarming en de 5 massageniveaus te regelen. De kristallen knop in het midden van het paneel dient dan weer voor de parfumverspreider voor het interieur. Bij Volvo draait alles om finesse, het gevoel aan boord en om soberheid. De SunLike-technologie, die voor een aangenamer licht aan boord zorgt, is natuurlijk ook aanwezig.
Voor de rest is dit nog steeds een 'gewone' EX90. Zijn twee elektromotoren produceren dezelfde 380 kW (517 pk) en 910 Nm en worden gevoed door een batterij van 111 kWh. Met deze hoeveelheid stroom moet het mogelijk zijn om 580 km aan autonomie te bereiken. Volvo heeft nog geen prijzen aangekondigd van deze Excellence-versie, maar we kunnen ons inbeelden dat die in tegenstelling tot het interieur niet erg sober is. Zeker als je weet dat de instapprijs van de gewone Volvo EX90 al boven de €100.000 uitkomt!
Ben jij op zoek naar een Volvo? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Volvo-zoekertjes nu hier:
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!