Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Sinds de overname door de Chinezen heeft Volvo nog nooit zo hard aan de toekomst getimmerd. De Zweedse fabrikant heeft vandaag aangekondigd dat het een nieuw platform ontwikkelt en dat er wagens komen die louter elektrisch zullen worden aangedreven.
De volledige nieuwe XC90 introduceerde op zijn beurt al een nieuw Volvo-platform. Dat werd SPA gedoopt, ofte Scalable Product Architecture. Het is een modulair platform dat gebruikt zal worden door de grote modellen van Volvo zoals de opvolger van de S80, de S90 die we volgend jaar mogen verwachten. Voor meer compacte wagens heeft Volvo vandaag een tweede platform aangekondigd. Dat heet CMA en dat staat voor Compact Modular Architecture en het laat een quasi eindeloos aantal mogelijkheden toe qua koetswerk, motorisatie, uitrusting…
Dr. Peter Mertens, Senior Vice President Research & Development bij Volvo Car Group vult aan: “We hebben het platform zo gebouwd dat het ‘Plug & Play’ klaar is. Dat houdt in dat ook de toekomstige compacte Volvo’s zullen gebruik maken van de technologische toepassingen die we op de nieuwe XC90 hebben geïntroduceerd.”
Elektrisch
Volvo biedt met zijn V60 D6 en XC90 T8 Twin Engine een hybride aandrijving aan, maar nu gaat de Zweedse fabrikant ook voor 100% elektrisch. Volvo verklaart: “We zullen een volledig nieuw gamma elektrisch aangedreven stadswagens ontwikkelen.” De ambities zijn erg groot, want het persbericht stelt verder dat “in het kader van deze nieuwe strategie hoopt de Zweedse fabrikant dat het aantal elektrische wagens in de nabije toekomst 10% van hun totale verkopen voor zijn rekening zal nemen.”
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!