BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Vias Institute heeft 10 maatregelen voorgesteld om de verkeersveiligheid te verbeteren. Het stelt onder meer een verbod voor op radarverklikkers, nultolerantie voor alcohol voor jongeren, en de verdere invoering van de zone 30. Bent u voor of tegen deze maatregelen?
In 2010 stelde ons land zich het doel om tegen 2020 het aantal verkeersdoden te halveren. Hoewel het cijfer aanzienlijk gedaald is (615 doden in 2017, een daling van 32%), waarschuwt Vias dat het streefdoel van 420 doden in 2020 niet gehaald zal worden. Daarom stelde het 10 concrete maatregelen voor om mee te nemen naar de volgende verkiezingen.
Bijna 7 op 10 chauffeurs jonger dan 35 (69%) is voorstander van nultolerantie voor alcohol achter het stuur, zegt Vias. En voor een totaalverbod op radarverklikkers. “Het ‘verklikken’ van mobiele flitslocaties schaadt de verkeersveiligheid, want het geeft sommige bestuurders het gevoel dat ze onaantastbaar zijn”, zegt Vias. Het instituut wil ook de zone 30 uitbreiden naar alle bebouwde kommen.
Dit zijn de 10 maatregelen die Vias voorstelt:
1. Nultolerantie voor alcohol bij jonge chauffeurs en motorrijders
2. Verplichte valhelm voor fietsende kinderen tot 14 jaar
3. Efficiëntere snelheidscontroles
4. Veiligere weginfrastructuur
5. Verbod op radarverklikkers die mobiele controles aangeven
6. Snellere en geschiktere straffen voor verkeersovertreders
7. Uitbreiden van zone 30 in stads- en dorpscentra
8. Geïntegreerde aanpak van de zorg voor verkeersslachtoffers
9. Speekselanalyse voor drugs achter het stuur
10. Faciliteren van voertuigautomatisering
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...