BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Fusies, allianties, akkoorden enzovoort: de voorbije tijd slaan autogroepen steeds meer de handen in elkaar om de grote uitdagingen van de toekomst het hoofd te kunnen bieden. Dat geldt ook voor Volkswagen en Ford, die vandaag meer details geven over hun samenwerking van morgen.
De samenwerking gaat in de eerste plaats over bedrijfsvoertuigen. De nieuwe generatie van de VW Caddy zal worden gedeeld met Ford. De Amerikanen van hun kant bieden de Duitsers hun bedrijfsvoertuig met een nuttig laadvermogen van 1 ton aan en de technische basis van de toekomstige pick-up Ranger voor de volgende Amarok.
Beide bedrijven willen over de hele levenscyclus van de commerciële relatie samen 8 miljoen exemplaren gaan bouwen van deze drie bedrijfsvoertuigen.
Ook elektrische personenwagens maken deel uit van de akkoorden. Zo zou Ford in Europa gebruik mogen maken van het modulaire elektrische platform MEB van de VW-groep. Ford heeft al bevestigd dat zijn Europese tak in het Duitse Keulen-Merkenich op deze basis aan een elektrische auto aan het werken is. Tegen 2023 wil Ford tot 600.000 elektrische auto’s op MEB-basis gaan leveren.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...