Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Ecologie heeft ook zijn leuke kanten. Om het verbruik te doen dalen, verkleinen de ingenieurs de cilinderinhoud. Dat zou de prestaties kunnen verminderen, maar doorgaans volstaat een turbo om de verloren pk’s terug te winnen. En in dit geval wordt er zelfs een tweede turbo gemonteerd voor enkele paardjes extra.
BMW vervangt zijn V8 door een V8. De oude, 4,8-liter grote motor leverde 367 pk. Een mooi vermogen, maar in vergelijking met zijn opvolger eerder een mager beestje. De nieuwe 4,4-liter (400 cc minder) V8 zet niet minder dan 407 pk op de tabellen. We kennen hem al uit de 5- en de 7-Reeks maar nu huist hij ook onder de kap van de Wiesmann MF4.
Nog niet genoeg? Geen nood, kies dan meteen voor de MF5. Die was tot nu toe voorzien van de schitterende atmosferische 5-liter V10 met 507 pk. Nu schakelt hij over op een ‘kleine’ 4,4-liter V8, afkomstig van BMW Motorsport, die ook al de X5 M en de X6 M aandrijft. De turbo’s blazen de MF5 vooruit en maken een vermogen van 555 pk mogelijk. Goed voor een spurt van 0 tot 100 km/u in 3,9 seconden en een topsnelheid van 311 km/u.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...