BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Net zoals de titel van de Europese “Auto van het Jaar” traditioneel wordt uitgereikt op het salon van Genève, wordt die van de “Wereldauto van het jaar” aangekondigd op het salon van New York (dit jaar net zoals Genève afgelast door corona). De grote winnaars zijn wel bekend gemaakt. De algemene laureaat is een grote klepper, want het gaat om de grote SUV Telluride van Kia. De 5 meter lange mastodont is nochtans niet verkrijgbaar in Europa, maar hij kreeg de voorkeur van de jury boven de veel compactere Mazda CX-30 en Mazda 3.
Toch krijgt Mazda een prijs, want zijn 3 is bekroond met de titel “Design van het Jaar”. Hij is de Porsche Taycan en Peugeot 208 voor gebleven.
De elektrische berline van Porsche kreeg wel twee andere bekroningen, want de Taycan was niet enkel de Sportwagen van het Jaar maar ook de Luxewagen van het Jaar.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.