Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het zijn weer feestdagen. Sinterklaas/de Kerstman (schrappen wat niet past) heeft toevallig iets heel moois meegebracht voor jou: een envelop met 100.000 euro die alleen besteed mag worden aan een moderne auto.
Goed nieuws: met zo’n budget is er heel wat mogelijk. Om jouw taak te vergemakkelijken, hebben we alles verdeeld in vijf categorieën. 100.000 euro nemen we met een kleine marge, maar de kloof binnen de categorie is telkens beperkt. Ondanks dat mooie geschenk, zullen de aantrekkelijke opties jouw bankrekening toch nog legen.
Het is een mythe. De legendarische 911 viert dit jaar zijn vijftigste verjaardag. Laten we niet rond de pot draaien, dit is dé sportwagen bij uitstek: gemakkelijk te besturen, goed afgewerkt, betrouwbaar (hopen we toch), en tegenwoordig bijzonder krachtig en doeltreffend. Zijn flat six met 400 pk klettert als geen andere.
De 911 een mythe? Oké, maar de Jaguar F-Type stamt af van een godheid uit de autowereld, de E-Type. Voor pakweg 100.000 euro stellen we de ultieme variant voor, de V8 met 550 pk. De coupé is nog schitterender dan de cabriolet en bovendien praktischer. Moeilijk te weerstaan.
Dit is zonder meer de beste auto van de wereld. Voor 100.000 euro kun je kiezen voor de hybrideversie, die weliswaar niet overdonderend is. Maar het beste zit vanbinnen: de S-Klasse is comfortabeler dan een VIP-salon en heeft een automatische piloot in files.
Dit is de elektrische revolutie. Met dit model realiseert Tesla het ondenkbare: een elektrische auto van bijna vijf meter met een vermogen meer dan 400 pk en een autonomie boven 500 km. Het interieur van een Entreprise-schip maakt de adembenemende demonstratie compleet.
De wolf in schaapskleren. Met zijn V8 biturbo met 560 pk en vierwielaandrijving is de RS6 Avant in staat om (bijna) alles wat rijdt met gemak weg te blazen. Het koffervolume zal doe-het-zelvers plezieren. Licht of goedkoop is hij niet, maar wat een auto.
Maserati heeft een ongeziene geschiedenis en een fantastische stamboom in de autosport ment enkele mooie successen van Fangio. Daar voegt de Quattroporte nog een mooi ontwerp aan toe. Dat maakt het magere dealernet en het vermogen van ‘slechts’ 410 pk goed.
Voor een handvol euro’s meer heb je ook de SDV8. Maar is dat noodzakelijk? Niet echt, vooral als je de luxueuze en rustige filosofie van dit model volgt. De Range is een elegante auto die overal presteert, op alle domeinen en in elk terrein. Uniek.
Naast de Range lijkt de GL van Mercedes wel een Panzer. Op de weg én daarbuiten toont hij nochtans buitengewone kwaliteiten. De V8 biturbo levert 435 pk, terwijl zeven comfortabele zitplaatsen beschikbaar zijn. Vergeet het witte koetswerk en de blingblingvelgen als je discreet wilt blijven.
Deze ‘dinosaurus’ keert het multimediatijdperk van vandaag vrijwillig de rug toe. Geen hightechscherm of ingebouwd internet. De enige knop die je krijgt, is die om de 368 paarden van de BMW-V8 te beheersen. Sensaties zijn er in deze vintageauto bij de vleet.
De BMW 6-Serie opereert natuurlijk in een heel andere categorie dan de Morgan. Hier is er meer sprake van zacht cruisen met vier personen, in de watten gelegd door de alom aanwezige technologie en ophanging. Maar met 450 pk onder de rechtervoet zijn de prestaties heel krachtig.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!