Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Ja, ooit hebben Porsche en Abarth samengewerkt aan een auto. En wat voor een auto… Vandaag is dit zonder twijfel een van de meest gegeerde Porsches. De motor is met een paar aanpassingen bij de 356 geleend, maar het koetswerk is Italiaans. Deze modellen waren meer gestroomlijnd en lichter dan de ‘klassieke’ 356 en waren te duchten rivalen in de autosport.
De 914 was lang het stiefkindje van de Porsche-gamma, door zijn ‘ordinaire’ afkomst (hij is samen met VW ontwikkeld) en zijn viercilinderboxer, die banaal klonk en amechtig was. Ja, voor liefhebbers van mooiere muziek en meer pit was er een zescilinderversie, maar ook die ontwikkelde slechts 110 pk. Ferdinand Piëch was zich bewust van het potentieel van zijn model en bedacht voor de autosport een variant met een… achtcilinderboxer. Die ontwikkelde liefst 350 pk. Helaas zijn daar slechts twee exemplaren van gemaakt, waarvan een voor Piëch zelf.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!