Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een weerstand die hoger ligt dan in 2022.
Steeds meer Belgen stappen over op elektrische wagens, of het nu uit overtuiging is, of gewoon omdat ze een bedrijfswagen hebben die bijna noodgedwongen op elektriciteit rijdt. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen voorstander is van elektromobiliteit. Sterker nog, meer dan 4 op de 10 huishoudens (42%, om precies te zijn) wil er in de nabije toekomst nog niets van weten. Dat blijkt uit een studie van de bank BNP Paribas Fortis over de mobiliteit van de Belgen. Een stijgende trend, aangezien eind 2022 nog 35% van de Belgische gezinnen tegenstander was van elektrische wagens.
Zoals gewoonlijk in België zijn er duidelijke verschillen tussen de gewesten. Uit de studie blijkt dat de weerstand het sterkst is in Wallonië. Amper 30% van de Waalse bevraagden is namelijk van plan om een elektrische auto te nemen voor 2029. In Vlaanderen is dat 40%. Een jaar geleden lag dat cijfer echter nog op 42% in Wallonië en 51% in Vlaanderen. Het enthousiasme neemt dus af in de twee grootste gewesten van ons land. De trend is echter omgekeerd in het Brussels Hoofdstedelijk gewest, waar de aantrekking tot de EV is toegenomen ten opzichte van een jaar geleden.
De redenen waarom de bevraagde huishoudens tegen dit type auto zijn, blijven min of meer dezelfde: een te beperkte actieradius en te hoge prijzen.
Tenslotte betekent dit afgenomen enthousiasme voor elektrische wagens niet dat de Belgen hun benadering op mobiliteit niet herzien. 20% van de 2.000 bevraagden zei namelijk dat ze de afgelopen twaalf maanden minder met de auto zijn gaan rijden.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.