Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
In China bieden heel wat Europese premiummerken verlengde versies aan van hun bestaande modellen. Omdat Yang met de pet het als een toppunt van prestige ziet om achteraan in een verlengde berline rondgereden te worden, zijn die speciale versies alleen voorbestemd voor de Chinese markt.
De wielbasis van deze A4 L neemt met 9 centimeter toe vergeleken met de gewone A4, tot 2,91 meter in totaal. De totale lengte? 4,81 meter. Ook de grotere A6 kan je in China als langere versie krijgen: die heet dan vanzelfsprekend A6 L, en die is er als hybride e-tron.
Deze verlengde BMW 3-Reeks is weliswaar niet bij ons verkrijgbaar, zijn platform wel. De 3-Reeks Gran Turismo maakt er namelijk ook gebruik van. De wielbasis van deze Li is 11 centimeter langer (2,92 meter in totaal). De BMW 5-Reeks rijdt in China trouwens ook rond in een verlengde versie.
Ook de Britten zien de lucratieve mogelijkheden van een verlengde berline op de Chinese markt. Hun XE rijdt in het Verre Oosten rond als XEL, met een 10 centimeter langere wielbasis (2,94 meter in totaal). Ook de grotere XF rijdt in China verlengd rond: die heet daar XFL.
Mercedes kan natuurlijk niet achterblijven: met een 8 centimeter langere wielbasis zorgen de Duitsers voor hun uitgerekte versie van hun premium-D-segmenter. En je raadt het al: ook de grotere E-Klasse zien de Chinezen graag verlengd.
Als onderdeel van het Chinese Geely kan Volvo ook niet anders dan een verlengde versie van zijn modellen aan te bieden. Zoals de S60L, die het ook met een 8 centimeter langere wielbasis stelt. Geen verrassing: ook de grotere S90 is er als S90L.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.