BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
In Genève stelt het merk met het leeuwtje de conceptcar 508 Peugeot Sport Engineered voor. Dat is een sportieve afgeleide van de toekomstige plug-in hybride 508, die over een paar maand op de markt komt.
“Spectaculaire hernemingen”
Net zoals de verwachte Hybrid4 wordt het prototype aangedreven door drie motoren: een 1.6 PureTech met 200 pk en een elektromotor met 110 pk om de voorwielen aan te drijven, en een tweede elektromotor in de achteras. Die laatste is hier echter krachtiger, want hij gaat van 110 naar 200 pk. Peugeot belooft “spectaculaire hernemingen” dankzij een gecombineerd maximumkoppel van 500 Nm.
Hoewel Peugeot geen exact totaalvermogen wil verklappen, verduidelijkt het wel dat de conceptcar presteert zoals een model met een verbrandingsmotor van 400 pk. De cijfers die de Fransen onthullen, zijn in elk geval veelbelovend: 0 naar 100 km/u in 4,3 seconden, kilometer vanuit stilstand in slechts 23,2 seconden en een topsnelheid van 250 km/u.
Peugeot Sport
Uiteraard hebben de ingenieurs van Peugeot Sport meer gedaan dan enkel wat meer vermogen te proppen in de plug-in hybride aandrijflijn van deze conceptcar. De remmen zijn namelijk aangepast aan de prestaties, met vooraan geventileerde schijven van 380 millimeter op een aluminium bol en een andere afstelling voor het onderstel. Verder staat de conceptcar op 20 duim grote sportieve banden van Michelin.
Uiterlijk trekt de conceptcar de aandacht met zijn grijze koetswerkkleur met hier en daar accenten in de contrastkleur “Kryptonite”, een tint die we trouwens ook in de stiknaden in het interieur zien terugkomen.
49 g CO2/km
Ondanks zijn sportieve prestaties blijft de CO2-uitstoot van het prototype beperkt tot 49 g/km op de nieuwe WLTP-cyclus. De 11,8 kWh grote batterij geeft hem dan weer een zuiver elektrisch rijbereik van 50 kilometer.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.