Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Alpine vernieuwt het A110-gamma en maakt van de gelegenheid gebruik om wat extra peper toe te voegen aan het recept van zijn sportwagen.
De in 2017 gelanceerde A110 zit stilaan halverwege zijn carrière. Om zijn gamma coherenter te maken, maar ook om gelijke tred te houden met de concurrentie, heeft Alpine beslist om het aanbod uit te breiden. Het merk maakt van de gelegenheid gebruik om zijn enige model een aantal updates te geven. Zo zijn er voortaan 3 versies: de A110, de A110 GT en de A110 S.
Het standaardmodel in het A110-gamma krijgt een 1.8 turbo viercilinder met 252 pk en 320 Nm koppel. Dat is identiek aan de voorgaande versies, en het brengt de 1.100 lichte bolide in amper 4,5 seconden naar 100 km/u. Aan het koetswerk veranderde er niks en in het interieur vind je sportzetels die maar in 2 richtingen aan te passen zijn. Deze versie staat voor eenvoud en rijplezier in zijn puurste vorm. Hij kost je minimum € 59.700.
In het midden van het gamma vind je de GT-versie. Die krijgt het blok van de vroegere S, maar dan opgevoerd tot 300 pk en 340 Nm koppel. Hij haspelt de sprint van 0 naar 100 km/u af in amper 4,2 seconden. Zijn GT-badge dankt hij vooral aan zijn grotendeels in het leer beklede interieur. Hij is ook uitgerust met meer ‘comfortabele’ zesvoudig verstelbare zetels. Als dat geen luxe is! Daarvoor betaal je minstens € 69.650.
Eindelijk krijgen we ook een nieuwe extra sportieve versie, de S. Centraal achterin zit dezelfde motor met 300 pk en 340 Nm koppel als in de GT. De 0 naar 100-tijd is dan ook identiek: 4,2 seconden. Net zoals bij de vorige ‘radicale’ versie is vooral het onderstel meer gericht op het gebruik op circuit. Optioneel zijn er ook semislicks leverbaar en een aerodynamische kit in carbon, met een echte achterspoiler! Ook het interieur is sportief, met twee Sabelt kuipzetels die je kan uitrusten met een raceharnas. Reken op minimum 71.750 € voor een A110 S.
Alle versies krijgen een nieuw multimediasysteem in de vorm van een 7 duim groot aanraakscherm. Dat komt rechtstreeks uit de rekken van Renault en omvat eindelijk ook Android Auto en Apple CarPlay. Het zal ook mogelijk zijn om ‘Over The Air’ updates te ontvangen en Alpine kondigt zelfs aan dat er ook Wifi zal zijn.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...