Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Ons hart maakte een vreugdesprong. Het roemruchte Britse motormerk Ariel herrijst! Goed nieuws, maar wanneer we alle informatie laten doordringen, blijven we vooral met een leeg gevoel van binnen over.
Het is schitterend om te zien dat een merk, na 50 jaar, weer nieuw leven wordt ingeblazen. Toen Triumph in de jaren ’90 zijn heropstanding bewerkstelligde, was dat van meet af aan duidelijk dat het bereikbare motoren wilde bouwen. En dat heeft hen geen windeieren gelegd. Wie dacht dat de verrijzenis van Ariel in dezelfde richting gaat, komt echter van een kale reis terug.
De motorfiets waar Ariel zijn comeback mee maakt (de Ace), is een erg personaliseerbaar model, dat daardoor in al even erg gelimiteerde oplages zal worden gemaakt (ongeveer 150 stuks per jaar) en een behoorlijk stevig prijskaartje zal hebben (ongeveer 25.000 euro). De nieuwe Ariel zal dus vooral een hebbeding worden voor de happy few. En da’s jammer.
De Ariel Ace wordt gemaakt in Engeland, in dezelfde fabriek als waar de Ariel Atom wordt gemaakt. De Atom is een supersportieve wagen, met open frame en Honda-motorblok. Ook in de Ariel Ace zien we een Honda-blok terug. Tussen de wielen hangt de 1200 cc V4 uit de VFR. Die genereert 170 PK, wat goed moet zijn voor een sprint van 0 naar 100 km/u in 3,4 seconden en een topsnelheid van een slordige 260 km/u.
De Ariel Ace wil ‘even uniek zijn als zijn berijder’, aldus de persinformatie. Dat houdt in dat je bij de bestelling ervan kunt kiezen uit onder meer drie verschillende zadels, manuele versnellingsbak of DCT, drie verschillende capaciteiten voor de benzinetank, aangepast stuur, voetsteunen, velgen, banden,… Kortom, u vraagt, Ariel draait en u betaalt.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...