Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Deze Vulcan is extreem. Zijn V12 van 7 liter laat meer dan 800 pk los op de achterwielen. Dat monumentale vermogen is wel voorbehouden aan de happy few die ermee mogen rijden, maar niet op de weg.
Snelheidsbeperkingen en verzadigde wegen zijn maar enkele redenen die constructeurs aanzetten om modellen te ontwikkelen exclusief voor het circuit. Na de GT3 onthult Aston Martin de nog extremere Vulcan.
Maar 24 bestuurders mogen proeven van het plezier dat deze bolide verschaft. De aankoop van de auto (wellicht met een astronomische prijs) omvat ook een cursus op circuit waar de bestuurder zijn auto kan aanpassen (ophanging, ABS, tractiecontrole, …).
De Vulcan heeft niet alleen een V12 met dik 800 pk, maar ook een specifiek onderstel, een uitgekiende stroomlijn en Brembo-remmen met carbon-keramische schijven.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!