Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De Duitse constructeur Audi zet de pauzeknop af voor zijn plug-inhybrides. De Q5, A6, A7 Sportback en A8 krijgen stekkerversies die voortaan als “TFSI e” door het leven zullen gaan.
Op het salon van Genève zal Audi plug-inversies van de prestigieuze A8 en A7 Sportback tonen, en ook van de A6 en Q5. De nieuwe plug-inhybrides zullen in de loop van 2019 op de markt komen. Afhankelijk van het model zijn er twee versies met verschillend vermogen en verschillende uitrusting. Een comfortversie en een sportievere versie met S Line-onderdelen, straffere chassisafstelling en meer vermogen van de elektromotor.
De benaming “e-tron” verdwijnt voor de plug-inhybrides van Audi. Die naam wordt alleen voorbehouden voor de volledig elektrische modellen zoals de e-tron-SUV. De stekkerhybrides heten voortaan “TFSI e”. Alle plug-ins hebben namelijk een TFSI-turbobenzine, en – voorlopig – geen dieselhybrides.
Audi belooft voor elk van de nieuwe plug-ins een volledig elektrisch rijbereik van minstens 40 kilometer volgens de WLTP-cyclus. De batterijen kunnen 14,1 kWh aan elektriciteit stockeren. Aan een laadpunt van 7,2 kWh heb je dan iets meer dan 2 uur laadtijd nodig.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!