BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De verbrandingsmotor geeft zich nog niet gewonnen!
Audi, en algemeen gesproken de volledige Volkswagen-groep, heeft af te rekenen met moeilijkheden om zijn gamma van elektrische wagens verkocht te krijgen. Een zorgwekkende situatie, geeft ook de baas van het merk met de vier ringen, Gernot Döllner, toe aan onze collega’s van Bloomberg.
Op dit moment telt het elektrische gamma van Audi amper drie modellen: de e-tron GT, de Q8 e-tron (die in de Belgische fabriek in Vorst gebouwd wordt) en de Q4 e-tron. Dat aanbod zal de komende maanden natuurlijk nog uitbreiden, onder andere met de komst van de A6 Avant e-tron. Maar de autobouwer ziet zich verplicht om de ontwikkeling van nieuwe elektrische modellen uit te stellen, met een gamma dat in eerste instantie maar vier modellen zal tellen.
In afwachting dat de markt en ook de voorkeuren van klanten evolueren, moet Audi blijven steunen op zijn gamma met verbrandingsmotoren om het verkoopvolume op peil te houden. Het merk kan gelukkig rekenen op het nieuwe PPC-platform dat in ontwikkeling is en speciaal gemaakt is voor auto’s met… verbrandingsmotoren. Dat doet vermoeden dat het tijdperk van Audi’s met verbrandingsmotoren nog lang niet op zijn laatste benen loopt. De autobouwer ziet de transitie naar 100% elektrisch gebeuren tegen het einde van het decennium.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.