Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Het is nog maar een conceptmodel, maar deze Q4 e-tron komt eind volgend jaar op de markt. De betaalbaardere versie van de e-tron wordt het vijfde elektrische model in de Audi-catalogus.
De Q4 e-tron, die in Genève wordt voorgesteld, is een 4,59 meter lange SUV die zichtbaar verwant is aan de grotere e-tron. Hij moet elektrisch rijden in de Audi-catalogus betaalbaarder maken en eind volgend jaar op de markt komen.
Na de e-tron, e-tron Sportback, elektrische Q2 voor de Chinese markt en sportieve e-tron GT, waarvan de lancering gepland is voor de tweede helft van 2020, gaat het om het vijfde elektrische Audi-model. Deze Q4 e-tron zou zijn commerciële carrière daarna beginnen.
De Q4 e-tron zal het modulaire MEB-platform voor elektrische modellen van de Volkswagen-groep gebruiken. Het conceptmodel heeft twee elektromotoren: een elektromotor achteraan van 150 kW (204 pk) en 310 Nm, en een motor die de voorwielen indien nodig voorziet van 75 kW (102 pk) en 150 Nm. Het totale vermogen: 225 kW (306 pk).
De batterij zit onder de vloer en kan 82 kWh opslaan. Daardoor moet deze SUV volgens de WLTP-cyclus een rijbereik halen van “meer dan 450 kilometer”. Audi geeft nog mee dat de batterij kan worden opgeladen met een vermogen tot 125 kW, waardoor je tot 80 procent kunt snelladen in iets meer dan 30 minuten.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.