Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Je neemt de SUV’s van het Q-gamma van Audi, voegt de coupés Sportback toe en brengt daar het elektrische e-tronlogo op aan. Alles goed door elkaar mengen en je krijgt deze nieuwe conceptcar, de Q4 Sportback e-tron.
In de praktijk gaat het om een concept Q4 e-tron zoals die vorige jaar werd onthuld op wat misschien wel het laatste salon van Genève van de geschiedenis was. Maar op de Sportback is de kont anders afgesneden.
Het duo kopieert de tweeling e-tron en e-tron Sportback maar dan in een compacter formaat van 4,60 meter. De bedoeling is om de elektrische technologie in het Audi-aanbod meer betaalbaar te maken.
Beide modellen zijn uitgewerkt op het elektrische platform MEB van de Volkswagen-groep, dat is ontwikkeld om elektromobiliteit op grote schaal te verspreiden.
Technisch gezien blijft de Q4 Sportback e-tron concept identiek aan de Q4 e-tron concept. Onder zijn meer dynamische kleedje (dat hem meteen een luchtweerstandscoëfficiënt van 0,26 oplevert tegenover 0,27 voor zijn broer) schuilen dus twee elektromotoren die samen goed zijn voor 225 kW (306 pk) en een ruime batterij van 82 kWh die goed is voor een WLTP-bereik van 450 kilometer. Audi belooft trouwens dat er ook een achterwielaangedreven variant komt die 500 kilometer haalt op de WLTP-cyclus.
Je voelt wel iets voor deze elektrische SUV-coupé? Zijn productie is bevestigd voor 2021. Tegen dan moet hij al het zevende elektrische model zijn van Audi.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!