Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Hoewel de hele autosector steeds meer naar elektrificatie evolueert, doen Audi Sport en zijn zeer krachtige modellen met verbrandingsmotor het beter dan ooit. Vorig jaar zijn niet minder dan 29.300 S- en RS-auto’s geleverd, of 16 procent meer dan een jaar eerder. In België waren ze goed voor 321 inschrijvingen. Dit jaar lijkt ook goed vertrokken, want op slechts 5 maand zijn er bij ons al 166 nieuwe auto’s verkocht.
Dat is ook logisch aangezien het RS-gamma nooit zo breed was, met 15 verschillende modellen waaronder de elektrische RS e-tron GT. Die laatste blijft ongetwijfeld niet lang meer alleen. Het merk wil namelijk andere RS-afgeleiden gaan bouwen van zijn elektrische modellen, zo vertelt Sebastian Grams, algemeen directeur van Audi Sport: “Ons doel in het highperformancesegment is om de toekomst van privétransport te hertekenen en er een meer emotierijke dimensie aan toe te voegen. Dat vergt moed, de moed om de dingen vanuit een totaal andere invalshoek te bekijken, om een nieuwe insteek te verkennen die onze klanten blijft opwinden.”
Vandaag gebruiken modellen als de RS6 of RSQ8 al een milde hybridisering van 48V. Maar voor het gamma nog meer elektrische RS’en krijgt, volgen er eerst nog plug-inhybrides. Tegen 2024 hoopt Audi dat de helft van zijn RS-modellen geëlektrificeerd zal zijn. Twee jaar later moet dat 80 procent zijn en tegen 2030 de volle 100 procent.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!