Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De Bentley Continental GT was er tot voor kort alleen met indrukwekkende W12. Nu krijgt hij ook een ‘kleinere’ V8 onder de kap.
Of de Continental GT, die er als coupé en als cabriolet is, daarmee toegankelijker wordt voor een breder publiek is een andere vraag. Maar hoewel hij tot voor kort alleen met 635 pk sterke W12 te verkrijgen was, heeft de derde generatie van de Continental GT nu ook een 4.0 V8. Met twee turbo’s produceert die 550 pk en 770 Nm. Goed voor een sprint naar 100 km/u in 4 seconden en een topsnelheid van 318 km/u.
Als die volledige cavalerie niet nodig is, kan de V8 de helft van zijn cilinders uitschakelen en daardoor nog omzichtiger omspringen met zijn brandstof dan de W12. Bentley spreekt zelfs van een rijbereik van meer dan 800 kilometer tussen twee tankbeurten.
Deze ‘instapversie’ is uiteraard nog steeds voorzien van alle toeters en bellen. Standaard is er onder meer vierwielaandrivjing en een achttrapsautomaat, maar ook een gestuurde ophanging met luchtvering. Klein detail: standaard staat de V8 op 20-duimsvelgen, de W12 op 21-duimers. Een kwestie van hiërarchie?
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!