Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Rolls-Royce presenteerde de Silver Seraph in 1998, en noemde hem zoals steeds “de beste auto ter wereld”. Een subjectieve en vooral hautaine titel, die echter niet helemaal verkeerd was. Eind jaren 90 kwam Rolls-Royce onder de vleugels van BMW terecht. De Duitsers hadden een duidelijk doel voor ogen: de nieuwe Bentley Arnage, deels ontwikkeld door Volkswagen, in de schaduw zetten.
De Silver Seraph was kolossaal: 5,4 meter lang, 1,9 meter breed en vooral 2,3 ton zwaar. Onder de immense motorkap maakte de klassieke 6,75 liter grote V8 die het merk deelde met Bentley plaats voor een nieuwe atmosferische V12 van 5,4 liter. Zo nieuw was die motor echter niet: hij werd geleend bij de BMW 750Li. Voor de Rolls werd hij herwerkt voor een koppel van 490 Nm en een vermogen van 326 pk.
Het Britse slagschip ontgoochelde niet bij de chrono’s: 100 km/u in 7 seconden en een topsnelheid van 225 km/u. Maar de cijfers waren niet van belang: de Rolls bood vooral luxe, met een bijzonder zachte ophanging en een gewijde stilte. De materialen waren geweldig, ook al verstoorden enkele plastics van BMW hier en daar de sfeer.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...