BMW 5-Serie, 5-Serie GT en M5: lenteschoonmaak

  • Piette François
  • 21 mei 2013

De 5-Serie komt langzaam maar zeker aan de helft van zijn carrière. Het is dus tijd voor een kleine facelift, naar het voorbeeld van zijn voornaamste rivaal, de Mercedes E-Klasse. Alle modellen zijn betrokken, van de sedan tot de Touring, de GT en de M5.

Zeer discrete lifting

In tegenstelling tot Mercedes, dat de neus van de E-Klasse helemaal omgooit, blijven de aanpassingen bij BMW beperkt. De koplampen (standaard xenon, led in optie) en de bumpers van de GT werden herzien, en dat is bijna alles. De belangrijkste veranderingen zijn niet zichtbaar aan de buitenkant: de koffer groeide tot 500 liter in de GT (+ 60 liter).

Euro 6

Alle motoren voldoen voortaan aan de zeer strenge Euro 6-normen. Voor fijnproevers is er een 550i V8 met 450 pk. Interessanter voor onze markt, is de komst van een 518d, waarvan de tweeliter diesel 143 pk levert. Tot slot werd de hybrideversie helemaal herzien en verbeterd.

M5

Ook het topmodel is weer mee met de tijd. De 4.4 V8 van de M5 levert 560 pk of – wat nieuw is – 575 pk in combinatie met het Competition-pakket.

BMW

Meer lezen over:

Over de auteur: Piette François
Foto's ©: Manufacturer. Source ©: BMW.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km