BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
BMW brak met zijn traditie door de nieuwe 6-Serie cabriolet nog voor de coupé te presenteren. Niet dat het veel verschil maakt, de nieuwe coupé is opnieuw een ruim en luxueus vlaggenschip.
Hoewel de nieuwe 6-Serie maar 2+2 zitplaatsen telt, zijn de afmetingen behoorlijk fors: 4,9 meter lengte voor een breedte van 1,9 meter. Het mag duidelijk zijn dat BMW de Amerikaanse markt beoogt. De motoren versterken die indruk nog: een zescilinder turbo met 320 pk (640i) of een V8 turbo met 407 pk (650i). De 650i spurt van 0 tot 100 km/u in 4,9 seconden. Een diesel is voorlopig niet voorzien, maar we veronderstellen dat net als in de voorganger de zescilinder met 286 pk uiteindelijk wel onder de motorkap zal belanden. Voor de sportiviteit kan deze BMW voorzien worden van een adaptieve ophanging en vierwielsturing.
De uitrusting stemt logischerwijze overeen met die van de cabriolet. We zien onder meer een nieuw scherm voor het infotainmentsysteem bovenaan de middenconsole, een head-upscherm, verkeersbordenherkenning en een geluidsinstallatie van Bang & Olufsen.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.