Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Op zijn jaarlijkse persvoorstelling van de bedrijfsresultaten heeft BMW tussen de lijnen door wat informatie vrijgegeven rond de volgende generatie van de 7-Reeks. Zo weten we officieel dat de nieuwkomer voor het eerst een elektrische variant krijgt. Maar dat wordt niet de enige keuze. Zo bevestigen de Beiers dat hun vlaggenschip in de toekomst de keuze zal laten tussen vier soorten aandrijflijnen: benzine, diesel, plug-inhybride en diesel. Al die motorversies zijn gestoeld op dezelfde architectuur. BMW heeft de naam van dit toekomstige elektrische topmodel nog niet bevestigd, maar het zou i7 kunnen heten aangezien de volgende 4-Reeks in zijn elektrische variant i4 heet.
En dat is niet alles: in zijn uiteenzetting heeft BMW nog verklapt dat deze toekomstige elektrische afgeleide meteen ook de topversie wordt van de 7-Reeks, met het hoogste vermogen.
Toch moeten we nog even geduld koesteren: de volgende 7-Reeks komt er pas in 2022. Hij zal dan nog een paar andere elektrische limousines van formaat op zijn pad kruisen, zoals de Jaguar XJ of de Mercedes EQS.Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.