BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Na de i3 volgt de i8. Terwijl de letter M bij BMW voor de sportiefste bolides staat, siert de i binnenkort op de groenste modellen. In eerste instantie voorziet BMW twee i-modellen: de elektrische stadswagen i3 en de i8, een hybride supercar.
De i8 is gebaseerd op het prototype Vision EfficientDynamics, dat voorgesteld werd op het salon van Frankfurt in 2009. Hij moet niet alleen zo goed mogelijk presteren tegen de chrono, maar ook zo weinig mogelijk passeren bij de pompstations. De i8 is een plug-inhybride, je laadt de batterijen dus weer op aan een stopcontact. De 2+2-coupé legt 0 tot 100 km/u af in minder dan vijf seconden. De verhouding tussen de prestaties en het verbruik is gunstig, maar de aankoop dreigt een dure aangelegenheid te worden. De prijs zou rond 150.000 euro schommelen.
Terwijl het concept onder de motorkap over een driecilinder diesel en een hybridesysteem beschikt, horen we in de wandelgangen dat de kleine verbrandingsmotor de diesel zal laten voor wat hij is en overschakelt op benzine en vier cilinders. Het vermogen belooft minstens even spectaculair te zijn, daar moet je niet aan twijfelen. Ook de lijn van de i8 mag zeker gezien worden.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.