Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
BMW neemt een lengte voorsprong op de eeuwige rivalen Mercedes E-Klasse en Audi A6 met een concept van een hybride 5-Reeks. De hybride sedan neemt meteen de Lexus GS450h in het vizier.
BMW zou BMW niet zijn, mocht er in het vooronder geen zescilinder-in-lijn liggen. Onder de kap vinden we de 3-liter met dubbele turbo van 305 pk uit de 535i. De elektrische motor ontwikkelt 40 kW. BMW is karig met verbruikcijfers, maar kondigt aan dat deze hybride tien procent minder verbruikt dan de klassieke 535i. Een start-stopsysteem verhindert dat je benzine verspilt aan het rode licht . De ActiveHybrid kan ook puur elektrisch aangedreven worden.
Net als bij de Audi A8, waar de versnellingsbak gelinkt wordt aan de gps om schakelen in bochten te voorkomen, verbindt BMW het navigatie- en hybridesysteem. Zo profiteert het systeem van een afdaling om de batterijen op te laden voor een volgende helling. Niet alleen kunnen de batterijen hierdoor sneller opgeladen worden, het verhoogt ook de autonomie in elektrische modus met ongeveer dertig procent.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!