MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Beierse constructeur BMW heeft in zijn kaarten laten kijken voor zijn elektrische toekomst. Tegen 2025 wil het 25 geëlektrificeerde modellen op de markt hebben, waarvan 12 volledig elektrische. Rolls-Royce en BMW M, beide onderdeel van de BMW-groep, worden daarbij niet ontzien.
BMW’s elektrische verhaal begon in 2008, toen het in een bijzonder beperkte oplage een kleine vloot elektrische Mini’s lanceerde. De lessen die het daaruit trok, paste BMW toe op de ontwikkeling van de i3, die in 2013 volgde. De i-afdeling bij BMW, die de i3 ontwikkelde, krijgt de komende jaren steeds meer belang, zo zegt de constructeur.
De elektrificatie wil BMW toepassen op al zijn merken. Heilige huisjes worden daarbij niet geschuwd. De constructeur vermeldt expliciet dat er de komende jaren geëlektrificeerde BMW M-producten en Rolls-Royces zullen volgen.
Dit jaar pakt BMW in Frankfurt uit met de conceptcar van de volledig elektrische Mini, die tegen 2019 in productie moet gaan. Eveneens aanwezig op de stand is een conceptmodel voor een nieuw i-product, dat tussen de i3 en i8 plaats zal nemen.
Vanaf 2020 volgt dan de elektrische BMW X3, en zouden alle aandrijvingen in alle segmenten beschikbaar moeten zijn. Van verbrandingsmotoren met 48 volt-circuit (de zogenaamde mild hybrids) over plug-inhybrides met een volledig elektrisch rijbereik tot 100 kilometer tot volledig elektrische modellen met een rijbereik tot 700 kilometer. De doelstelling? Tegen 2025 12 volledig elektrische modellen op de markt hebben, en in totaal 25 modellen met een of andere vorm van elektrische aandrijving. Net als Volvo en Jaguar Land Rover dus.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...