Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Tot nu toe kregen de BMW X5 en X7 een diesel van 400 pk bovenaan hun gamma. Met deze M50i is de rol van topmotor voortaan voorbehouden voor een V8-benzine met twee turbo’s van 530 pk.
Tot nu toe deden de sportieve M
Performance-modellen van de nieuwe X5 en X7 het alleen met de M50d van 400 pk.
Wie liever loodvrij rijdt, kan binnenkort de nieuwe M50i bestellen. Die krijgt
een 4,4 liter grote V8 biturbo van 530 pk en 750 Nm. Een indrukwekkend koppel,
dat constant beschikbaar is tussen 1.800 en 4.600 tpm.
De cavalerie gaat natuurlijk via de vier wielen en een achttrapsautomaat naar de grond. Beide BMW-SUV’s halen 100 km/u in minder dan 5 seconden: 4,3 seconden voor de X5 M50i en 4,7 seconden voor de zwaardere X7 M50i.
De ophanging werd uiteraard aangepast, achteraan wordt standaard een sportdifferentieel voorzien. M Sport-remmen met blauwe remklauwen zijn er uiteraard ook, net als een sportuitlaat die de stem van de V8 beter laat doorkomen.
De nieuwe X5 M50i en X7 M50i worden vanaf augustus gebouwd in BMW’s Amerikaanse fabriek in Spartanburg, en komen in de herfst op de markt.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...