Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Bepaalde tradities zien we liever niet verdwijnen. Met de Z1 introduceerde BMW in zijn gamma het concept van de verfijnde roadster, aangedreven door een legendarische zescilinder-in-lijn. Sindsdien is het een specialiteit van het huis. Ook de sterkste versies van de Z3 en Z4 werden aangedreven door een zescilinder. De Z4 sDrive28i offert die traditie op voor de downsizing.
De sDrive28i neemt het stokje over van de sDrive30i, aangedreven door een atmosferische drieliter zescilinder-in-lijn. De soepelheid en het genot van deze motor zijn onovertroffen, maar om het verbruik en de uitstoot terug te dringen, schakelt BMW over op een viercilinder. Het gaat om een tweeliter die dankzij twee turbo's 240 pk levert. In vergelijking met zijn voorganger zouden de prestaties verbeteren, terwijl het verbruik en de CO2-uitstoot lager uitvallen. Het verstand en de cijfers halen het hier van de passie.
Het resultaat achter het stuur moeten we nog ontdekken, maar een viercilinder kan nooit de verfijning en zachtheid van een zescilinder evenaren. Aan de andere kant zal de kleine motor minder zwaar wegen op de vooras en zo de handelbaarheid verbeteren.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.