MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Mercedes-AMG GT 63 S 4-deurs is op zich al een duivels monster: vierwielaandrijving, 640 pk en 0 naar 100 km/u in 3,2 seconden. Het is een echt circuitbeest met vier zitplaatsen. Maar hoe indrukwekkend zijn prestaties ook zijn, ze vervallen in het niets in vergelijking met de nieuwste creatie van de Duitse tuner Brabus: de Rocket 900. Die is gebaseerd op de AMG GT 63 S 4-deurs, maar het hele motorblok is op de operatietafel gelegd. Het kreeg daar nieuwe zuigers en een andere krukas terwijl de cilinderinhoud is vergroot van 4,0 naar 4,5 liter. Bovendien is de turbodruk opgevoerd tot 1,4 bar.
De prestaties zijn gewoon adembenemend: 0 naar 100 km/u in 2,8 seconden, 0 naar 300 km/u in 23,9 tellen en een topsnelheid die op 330 km/u is begrensd omdat de banden niet meer aankunnen. De 900 pk sterke motor kan tot 1.250 Nm aan koppel ontwikkelen, maar in de Rocket 900 moest dat worden begrensd op 1.050 Nm. De prestaties rechtvaardigen de naam die de Duitse tuner heeft gekozen.
Om al dat vermogen op de weg te krijgen zijn de velgen in koolstofvezel verbreed om specifieke door Pirelli ontwikkelde banden te kunnen gebruiken. Ze zijn vooraan 295 millimeter breed en achteraan 335 millimeter, een ongelooflijke dosis rubber.
Die overbemeten velgen vereisen ook dikkere vleugels. De Rocket 900 is liefst 7,8 centimeter breder dan een standaard AMG GT 4-deurs en even breed als een Lamborghini Aventador. De tuner heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt om de hele look van het monster te herwerken, met nieuwe bumpers voor- en achteraan en een nieuwe spoiler, alles in koolstofvezel uiteraard.
In het interieur maakt performance plaats voor luxe en een overweldigende hoeveelheid leder. Alles kan volledig worden gepersonaliseerd in functie van de smaak van de klant, zodat die in alle sereniteit kan reizen aan meer dan 300 km/u. Er worden slechts 10 exemplaren gebouwd van deze grondraket, aan een startprijs van 435.800 euro.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...