Brussels Auto Show: autosalon volgens 'nieuwe formule' bevestigd tot 2027

Na de annulering van het traditionele Autosalon van Brussel (Brussels Motor Show), lijkt de alternatieve 'Brussels Auto Show' zich op lange termijn te willen installeren in onze hoofdstad.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 26 oktober 2023
  • Sector

Eind mei sloeg de bom in: Febiac bevestigde officieel dat het het traditionele Autosalon van Brussel, ook bekend als de Brussels Motor Show, niet meer wou organiseren in 2024. Maar het gat in de kalender werd al snel opgevuld. In juni bevestigde het Nederlandse bedrijf 402 Automotive zijn intentie om een 'Brussels Auto Show' te organiseren in dezelfde paleizen van de Heizel. Van 17 tot 21 januari 2024 kunnen geïnteresseerde bezoekers dus nog steeds naar Brussels Expo afzakken om de "verrassingen" te ontdekken die de nieuwe organisatie heeft voorbereid.

Welke merken?

Voorlopig blijft de definitieve aanwezigheidslijst van de merken voor de editie van 2024 nog onduidelijk. "Voorlopig zijn we optimistisch dat er tussen de 30 en 40 auto-, moto- en vrachtwagenmerken zullen deelnemen", zegt Ronald van den Broek, de CEO van Brussels Auto Show. Hij voegt eraan toe dat "er diepgaande gesprekken gaande zijn over hoe ze vertegenwoordigd zullen worden. We verwachten de eerste namen vanaf volgende week te kunnen onthullen, hoewel we moeten toegeven dat het misschien niet helemaal volgens plan verloopt."

Vier edities bevestigd

In afwachting daarvan lijken de organisatoren echter overtuigd van het toekomstige succes van hun nieuwe formule. Ze bevestigen namelijk al dat de Brussels Auto Show niet enkel in januari 2024 zal doorgaan, maar dat ze zich verbinden voor vier edities tot in 2027, in samenwerking met Brussels Expo.

Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km