Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Voor velen is een Cadillac een limousine met indrukwekkende afmetingen, een « kauwgum » ophanging en een zware V8 die vooral bekend staat voor zijn gulzig gedrag. Als we aan een Cadillac denken komt dat niet meteen overeen met een bolide. En nochtans, met de CTS heeft Cadillac al bewezen dat ze ook compactere berlines kunnen bouwen. De “V” divisie van Cadillac mogen we een beetje vergelijken met de “AMG” afdeling van Mercedes. Het “V” logo wordt dan ook op de sportieve modellen van het merk geplakt…en dat zijn echt sportieve modellen.
Zoals verwacht zit het mooie van dit model met, uiteraard, een V8 onder de motorkap. Vroeger werd gebruik gemaakt van de V8 van
Uiteraard moest de winst aan vermogen op een degelijke manier opgevangen worden door de andere onderdelen van de auto. Cadillac legt daarom de nadruk op de robuustheid van de onderdelen om het extra vermogen betrouwbaar op te vangen. De CTS-V doet dan ook nog eens beroep op een adaptieve ophanging. Het vermogen wordt op de achterwielen overgezet via een automatische versnellingsbak met shift-paddles aan het stuur. Tot slot geven we nog even mee dat deze CTS-V in 7:59:32 een rondje heeft afgelegd op de Nürburgring. Een opmerkelijke tijd, wetend dat het hier om een productiemodel ging op “standaard” banden.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.