Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Op het salon van Parijs pakken niet alleen Renault en Peugeot uit met ultrazuinige prototypes, ook landgenoot Citroën ging rond dat thema aan de slag. Het presenteert een C4 Cactus met een verbruik van 2 l/100 km.
Op middellange termijn hoopt Citroën zo’n zuinig model in de toonzalen te krijgen en dit is alvast een eerste stap. Dit studiemodel kreeg een 20 procent betere stroomlijn dankzij onder meer velgen met mobiele luiken, luchtinlaten vooraan die alleen openen indien nodig voor de motorkoeling of luchtstroom en bewegende deflectoren aan de zijkant achteraan. De buitenspiegels werden vervangen door camera’s en het onderstel werd volledig gestroomlijnd. Ook staat de C4 Cactus Airflow op smallere banden met een lagere rolweerstand. Terwijl een C4 Cactus al 200 kg minder weegt dan een gewone C4, won Citroën in dit prototype nog eens 100 kg.
Last but not least beschikt hij over Hybrid Air-technologie met een driecilinder PureTech-benzinemotor en een opslagsysteem voor energie in de vorm van perslucht. De persluchtmotor kan de taak van de benzinemotor volledig overnemen (geen plaatselijke uitstoot) of samenwerken.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.