Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De DS-lijn wil vooral chic en trendy zijn, het C-gamma zal zich meer gaan richten op producten ontdaan van alle overbodige franjes. Een leuk vooruitzicht, afgaande op dit nieuwe concept Cactus.
Het ontwerp van de Cactus is simpel en functioneel, met gladde oppervlakken “zonder enige vorm van agressiviteit”. Maar het toppunt van het spektakel zijn de zogeheten airbumps, stijlkenmerken in de flanken en de bumpers. Het gaat om een luchtkussentjes die het koetswerk beschermen tegen kleine botsingen en krassen. Je kunt ze bovendien personaliseren. Citroën houdt de afmetingen van deze auto compact: 4,21 meter lang, 1,75 meter breed en 1,53 meter hoog.
Het eerste wat opvalt, is het zwevende dashboard dat de vloer helemaal vrij maakt. Functioneel, zoals gezegd. De klassieke instrumenten werden vervangen door een scherm van zeven duim, terwijl een tweede scherm van acht duim functies zoals de airco, audio en navigatie bundelt.
Nog opmerkelijk zijn de passagiersairbag in het plafond en de versnellingspook vervangen door een ‘selectiepush’, zoals Citroën het zelf noemt. Een panoramadak bedekt het interieur en werd behandeld om uv-stralen en warmte uit het interieur te houden.
In een concept hoort natuurlijk een motor met spitstechnologie. Citroën heeft dus niet de tweecilinder van de 2 pk van onder het stof gehaald om deze Cactus aan te drijven. Het koos hier een Hybrid Air-aandrijving, die perslucht combineert met de hydraulica van een benzinemotor. Als verbruik kondigt Citroën 3 l/100 km aan.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.