Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Na de funky DS3 Racing plaagt Citroën ons met een prototype van de DS4 Racing, die er uitziet als een krijger. Matte lak, gespierde voorvleugels, overbemeten velgen: allemaal op en top sportief. Dat blijkt ook onder de motorkap: 256 pk.
256 pk puren uit een kleine 1.6 viercilinder is een straffe prestatie. Natuurlijk blaast de turbo stevig in de longen, maar dan nog is 160 pk per liter een recordwaarde. Ondanks het vermogen, blijft de CO2-uitstoot redelijk laag. Citroën kondigt 155 g/km aan, opnieuw een knappe prestaties gezien het vermogen.
Terwijl de traditionele DS4 ongeveer 3 cm verhoogd werd tegenover de C4, werd de DS4 Racing weer 3,5 cm verlaagd. Een sportwagen moet dicht bij het asfalt liggen. Ook werden de sporen verbreed. Vrij fors zelfs: 55 mm vooraan en 75 mm achteraan. De voorste remmen werden verstevigd en hebben een diameter van 380 mm en vaste remklauwen met vier zuigers.
En dan is er nog de look van de DS4 Racing Concept. Citroën innoveert met een matgrijze koetswerklak met korrelige structuur die het licht op verschillende manieren breekt. De tweekleurige velgen en dakhemel ronden het verleidelijke geheel af.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.