Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
In het kielzog van de zeer actuele klimaatconferentie die deze dagen doorgaat in Parijs stelt Citroën een wagen voor die 100% elektrisch is. Hij is bovendien ook 100% fun, want de fabrikant lanceert de revival van de Méhari voor!
Van 1968 tot 1987 produceerde Citroën de Méhari, een wagen die was afgeleid van de 2CV en die was uitgerust met een koetswerk van kunststof. De nieuwe Méhari die Citroën nu lanceert kreeg geen tweecilinder, maar wel Lithium-Metal-Polymeer batterijen en een elektrische motor. De nieuweling herneemt heel wat elementen van de Bollore Bluesummer, maar hij doet ook de geest van zijn voorganger alle eer aan. Kijk maar naar de vier zitplaatsen die zijn gebouwd in een verhoogd koetswerk uit kunststof.
Technische details
Wat prestaties betreft, moeten we toegeven dat we ondertussen al aan straffere cijfers zijn gewend geraakt. De batterijen van de Citroën hebben acht of dertien uur nodig om te herladen, afhankelijk of het herlaadpunt op 16 of 10 ampère werkt. Volgeladen geven ze een autonomie van 200 km in de stad en 100 km bij extra druk stadsverkeer. De topsnelheid is gelimiteerd op 110 km/u en dat is gezien zijn doelstellingen zeker voldoende.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!