De 10 best verkopende automerken van België

Nu de eerste vier maand van 2019 achter de rug zijn, is het tijd voor een overzicht op de Belgische automarkt. Die krimpt, maar welke merken blijven desondanks de meest populaire van ons land?
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 03 mei 2019

In de eerste vier maand van 2019 zijn in België 209.363 nieuwe auto’s ingeschreven. Dat betekent een terugval van bijna 5 procent (4,9 procent) in vergelijking met dezelfde periode in 2018. Volgens de cijfers die Febiac publiceert is het begin van 2019 daarmee het vijfde beste jaar van de afgelopen tien jaar. Dit jaar is daarmee iets beter dan 2016, waar uiteindelijk tegen het eind 539.519 inschrijvingen werden genoteerd.

Renault en Audi klimmen op, maar…

In de laatste maand april valt het mooie resultaat op van Renault, dat op onze markt de eerste plaats wegkaapt van Volkswagen. Ook Audi keert terug in de gratie, want het merk is erin geslaagd om Mercedes in te halen door de top 5 af te sluiten achter BMW (derde plaats) en Peugeot (vierde).

Volkswagen en BMW nog steeds op kop

Als we de eerste vier maand van dit jaar samen nemen, dan behoudt Volkswagen wel zijn eerste plaats voor Renault, met een forse voorsprong: 20.526 inschrijvingen tegenover 18.152 voor de Fransen. Peugeot staat op de derde stek met 16.221 inschrijvingen, net voor BMW, dat in ons land het meest populaire premiummerk blijft (14.509 stuks). Opel, dat in april op de zevende plek strandt, staat voor de eerste vier maand samen op de vijfde plek met zijn 13.429 inschrijvingen. Mercedes volgt op de zesde plaats en blijft dus de tweede grootste premium constructeur van België, met 12.812 inschrijvingen. Ford (7de), Audi (8ste) en Citroën (9de) zitten elkaar op de hielen met respectievelijk 10.550, 10.497 en 10.017 nieuwe inschrijvingen sinds het begin van het jaar. Volvo vervolledigt de Top 10 met 8.654 inschrijvingen.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?
Source ©: Febiac.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km