Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Waar de monovolume twintig jaar geleden de trend was, is de SUV dat vandaag. Ook voor kroostrijke gezinnen: wie vandaag plaats wil voor kinderen en bagage, kiest vaak voor een SUV met zeven zitplaatsen. Dit zijn vijf modellen die wij erg geslaagd vinden.
Bij terreinliefhebbers is de Discovery bijna even populair als de legendarische Defender. De huidige Discovery ruilt zijn karakteristieke hoekige lijnen in voor een gladder ontwerp en heeft een stevig prijskaartje, maar daar krijg je wel de nodige luxe en ruimte voor: tot bijna 2.500 liter als je de tweede en derde zitrij neerklapt. Is nog het meest te genieten met de romige zescilinder dieselmotor.
De vorige Peugeot 5008 was nog een duidelijke monovolume, maar deze huidige generatie gaat resoluut voor SUV. Een derde zitrij is er wel, al gaat het hier vooral om noodzitjes. Toch biedt de Peugeot 5008 heel wat interieurruimte en een voorbeeldig rijgedrag. Zeker wanneer je hem met de basisbenzine neemt. Jawel, de kleine 1.2 driecilinder…
Binnenkort krijgt hij het gezelschap van de Seat Tarraco, maar de Skoda Kodiaq is momenteel de goedkoopste van het duo Skoda Kodiaq - VW Tiguan Allspace. De grote Tsjech combineert ruimte, een derde zitrij die opnieuw vooral geschikt is voor kinderen, en heel wat praktische aspecten. Simply clever dus, zeker voor grote gezinnen.
SsangYong lijdt in ons land wat onder een duf merkimago, maar deze Rexton heeft eigenlijk alle ingrediënten om dat te doen vergeten: hij biedt verbeterde looks en materialen, een royale interieurruimte en een al even royale standaarduitrusting. Het motoraanbod is beperkt, maar het prijskaartje aantrekkelijk.
Configureerbaar als zes- en als zevenzitter. Deze Model X. De pionier onder de elektrische SUV’s komt met een stevig prijskaartje, maar ook met een degelijke standaarduitrusting, opvallend openende “falcon doors”, en een koffer vooraan én achteraan. Zijn fiscale aantrekkingskracht is dus zeker niet zijn enige kwaliteit.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.