Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De versie van de BMW i3 met optionele kleine benzinemotor om het rijbereik te vergroten, verdwijnt uit de catalogus. Maar BMW biedt voortaan een nieuwe batterij met grotere capaciteit.
Bij zijn lancering in 2013 had de eerste elektrische auto van BMW een reëel rijbereik van 130 tot 160 kilometer. Wie dat te weinig vond, kon als optie kiezen voor een kleine benzinemotor uit een motorfiets die als generator diende om de batterij te voeden en voort te kunnen tot het volgende laadpunt.
Aan die tussenoplossing komt nu een einde: de i3 is er alleen nog zuiver elektrisch. Maar BMW stelt in Parijs een nieuwe, krachtigere batterij voor dan de al verbeterde versie die het in 2016 introduceerde. Met de nieuwe 42,2 kWh (120 Ah) sterke batterij ziet de i3 zijn reële rijbereik nu toenemen tot bijna 300 kilometer. Dat is het dubbele van het oorspronkelijke rijbereik in 2013.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.