Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
M-liefhebbers weten het als geen ander: de laatste generatie van de 5-Reeks kent sinds kort opnieuw zijn M5-uitvoering. Maar wie wil bestellen, weet graag nog even dit: er is nu ook al een M5 Competition.
We komen meteen to the point: de M5 Competition heeft een 25 pk sterkere 4.4 V8 onder de kap. Zijn vermogen stijgt dus tot 625 pk, bij 6.000 tpm. Het koppel blijft op 750 Nm, maar is langer beschikbaar: tussen 1.800 en 5.800 tpm, tegenover 5.600 tpm in de “gewone” M5.
De M5 Competition schiet iets sneller naar 100 km/u: 3,3 seconden tegenover 3,4 seconden. Het verschil wordt daarna groter: de M5 Competition haalt 200 km/u in 10,8 seconden, drie tienden sneller dan de gewone M5.
Er zijn nog andere wijzigingen aan de Competition-versie: een specifieke uitlaat, gesmede 20-duimsvelgen, enkele zwarte details, en vooral een aangepaste ophanging en motorsteunen om het dynamische potentieel van de M5 Competition efficiënter op het asfalt te krijgen.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.