BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Fijn nieuws voor al wie te lijden heeft onder lawaaihinder, in de stad of op het platteland. Terwijl elektrische auto’s net worden verplicht om een minimum aan geluid te maken moeten hun evenknieën met verbrandingsmotor hun stem steeds meer temperen.
In beide gevallen is een en ander het gevolg van Europese regels. Concreet wil de Unie tegen begin 2020 de maximale geluidsdruk temperen tot 74 dB, waardoor heel wat constructeurs het vocale temperament van hun meer sportieve modellen moeten minderen. Zo bevestigde de baas van de productplanning van Mercedes-AMG al dat de jongste A45 S en CLA45 S het gelag hebben moeten betalen voor deze aangekondigde verstrenging.
In het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk zijn ondertussen de eerste radars geplaatst die het lawaai van passerende voertuigen meten, respectievelijk in Londen en Yvelines. Het is duidelijk dat motorrijders en eigenaars van sportwagens met een agressieve uitlaat worden geviseerd door dit nieuwe type radar.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...