Deze oude Range Rover vernedert een Lamborghini Urus

Miskijk je vooral niet op zijn wat verouderde look, zijn kleur die naar de jaren 1970 ruikt en zijn ronde retrokoplampen… Onder dit kleedje van een ‘edelman op leeftijd’ schuilt een monster van 700 pk.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 11 maart 2021
  • Divers
  • 1.179 weergaven

Deze oude Range Rover vernedert een Lamborghini Urus

Jensen International Automotive (JIA voor de kenners…) is een Brits bedrijf dat zich specialiseert in restomods van oude Jensens (zoals je waarschijnlijk al had geraden), maar ook van oude Range Rovers. Een restomod, dat is een restauratie van een oldtimer waarbij de techniek wordt gemoderniseerd. En in het geval van de Range Rover JIA Chieftain Xtreme gaat het meer om een metamorfose dan om een lichte aanpassing aan de moderne tijd.

Deze oude Range Rover vernedert een Lamborghini Urus

Het chassis is volledig nieuw, de oude starre bruggen zijn vervangen door een onafhankelijke ophanging rondom, de remmen komen van AP Racing en onder de motorkap heeft de oude Rover-V8 plaats gemaakt voor een V8 van General Motors. Die is 6,2 liter groot en wordt door een compressor onder druk gezet. JIA belooft een forse 700 pk, een vermogen dat via een moderne achttrapsautomaat naar de vier wielen wordt gestuurd.

Deze oude Range Rover vernedert een Lamborghini Urus

Het koetswerk met extra spierballen is uitgevoerd in twee tinten van de oorspronkelijke kleur “Bahamas Yellow”, de auto staat op laagprofielbanden, kreeg zijdelingse uitlaten en een koetswerk met twee deuren, net zoals de allereerste Range Rovers. De prijs wordt officieel niet gecommuniceerd, maar we vermoeden dat die even extreem zal zijn als de naam van het model suggereert…

Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Deze auto verandert van kleur door middel van gedachten

Deze auto verandert van kleur door middel van gedachten

Een futuristisch concept dat ontwikkeld werd door de ingenieurs van BMW en Brainboost.

Scoop: Pagani C10, daar is de hypercar met V12!

Scoop: Pagani C10, daar is de hypercar met V12!

Het nieuwe snelheidskanon van Pagani is betrapt door onze spionnen.

Video: de Mercedes EQG doet een ‘tank turn’

Video: de Mercedes EQG doet een ‘tank turn’

In de aanloop naar de lancering van zijn elektrische ‘G’ pakt Mercedes al uit met één van de indrukwekkende kunstjes van zijn ‘tank’.

Skoda Afriq, een Kamiq op steroïden!

Skoda Afriq, een Kamiq op steroïden!

Dit is de 8ste concept car die ontworpen werd door leerlingen van de school van het Tsjechische merk, en hun eerste rallywagen! Hij is meteen serieus en bevat ook nog een kleine verrassing…

Aanbevolen tests voor jou

Audi Q4 e-tron vs Tesla Model Y: andere wapens, maar een spannende strijd!

Audi Q4 e-tron vs Tesla Model Y: andere wapens, maar een spannende strijd!

De Duitser strijdt niet met dezelfde wapens als de gezins-SUV van de Amerikaanse elektro-specialist. Maar mag hij toch hopen op een overwinning?

3,2 /5 Test: MG MG5, de elektrische break zonder kapsones

Test: MG MG5, de elektrische break zonder kapsones

Lijken blitse elektrische SUV’s je wat te veel van het goede en te duur? Met deze eerste ‘rationele en betaalbare’ elektrische break zou MG je dan wel eens kunnen verleiden!

Test: Fiat Tipo & 500X hybride, zijn ze echt de moeite waard?

Test: Fiat Tipo & 500X hybride, zijn ze echt de moeite waard?

De twee meest familiale auto’s van de Italiaanse autobouwer krijgen een hybride aandrijving. Blijkt dat we die motorisatie nog niet zo lang geleden al konden ontdekken! Maar biedt hij echt een voordeel onder de motorkap van de Tipo en de 500X?

3,5 /5 Eerste test: de Alfa Romeo Tonale herschudt de kaarten!

Eerste test: de Alfa Romeo Tonale herschudt de kaarten!

De compacte Italiaanse SUV is er eindelijk! Liefhebbers van rijplezier zullen blij zijn, maar misschien gaat dat ten koste van het comfort en de praktische aspecten? Tenzij de situatie net helemaal omgekeerd is...

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
5 meteen beschikbare Tesla’s op VROOM.be

5 meteen beschikbare Tesla’s op VROOM.be

Het voordeel bij Tesla is dat de modellen maar weinig veranderd zijn in de loop der jaren en dus niet verouderd lijken. En natuurlijk is er de toegang tot het Supercharger-netwerk! Jammer genoeg betekent dat ook dat ze eerder aan de prijs blijven...

Tesla Superchargers beschikbaar voor iedereen, ook in België!

Tesla Superchargers beschikbaar voor iedereen, ook in België!

België, Oostenrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden openen ook een aantal van hun Superchargers voor alle elektrische voertuigen!

Te koop: een Renault Fuego die eigendom was van de familie Ceaușescu

Te koop: een Renault Fuego die eigendom was van de familie Ceaușescu

De startprijs voor deze auto uit de jaren ‘80: € 500!

Zoveel kost de Volkswagen ID.Buzz

Zoveel kost de Volkswagen ID.Buzz

Het is ondertussen twee maanden geleden dat Volkswagen het doek haalde van de elektrische reïncarnatie van zijn legendarische bus. En we kennen eindelijk de prijzen!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.490
2022
5 km

Benzine, Automaat

€ 44.490
2022
5 km

Diesel, Automaat

€ 55.990
2022
5 km

Benzine, Manueel

€ 19.571

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 17.790
2017
10.571 km

Diesel, Manueel

€ 12.800
2019
124.771 km

Benzine, Manueel

€ 21.999
2018
54.490 km

Diesel, Manueel

€ 13.050
2016
113.244 km