BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Zegt de naam Dallara je iets? Het merk is al 45 jaar een grote naam in de autosport, met enkele geweldige chassis voor de F1, sport-prototypes en indycars. Het Italiaanse bedrijfje heeft nu zijn eigen straatauto ontworpen: de Stradale.
Dallara heeft eigenlijk al heel wat ervaring ter zake: het werkte onder meer mee aan het chassis van de Maserati MC12, KTM X-Bow en… Bugatti Chiron. Nu liggen de zaken anders: het merk ontwikkelde dit model volledig zelf.
Laat ons beginnen met het sterkste punt van deze auto: zijn veelzijdigheid. Dallara geeft je de keuze tussen een basic barchetta zonder voorruit of deuren, een targa met dak en deuren of iets tussen de twee, een roadster met voorruit. Dan kan je nog kiezen of je de spectaculaire achtervleugel laat monteren.
Deze Dallara Stradale zet 855 kilogram op de weegschaal en wordt voortgestuwd door een 2,3 liter grote drukgevoede viercilinder die maar liefst 400 pk produceert. De motor centraal achterin is gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak die als optie gerobotiseerd kan worden. Dallara geeft een sprinttijd van 0-100 km/u op in 3,25 seconden en een topsnelheid van 280 km/u.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...