Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Wie denkt dat de Russische auto-industrie zich beperkt tot Lada, zit er stevig naast. De voormalige Sovjetunie wil zelf meesurfen op de elektrische golf met innovatieve producten. Dat bewijst dit microwagentje Zetta (voor Zero Emission Terra Transport Asset), dat op de markt komt voor 450.000 roebel of 6.400 euro. Je vindt geen minder dure EV op de markt.
Het karretje wordt gebouwd in Toljatti waar ook Lada zijn auto’s assembleert en bestaat hoofdzakelijk uit onderdelen die in Rusland zijn gemaakt. Enkel de batterijen komen uit China.
Met zijn lengte van 3.035 meter en breedte van 1,27 meter biedt de Zetta plaats aan twee passagiers in een interieur dat uitblinkt door zijn compacte formaat. Zijn vermogen van 46 pk maakt hem 120 km/u snel, al kan een boostfunctie hem gedurende een paar seconden 97 pk geven.
De productie start volgend jaar. Zetta verklapt nog niet of het exportplannen naar de Europese markt heeft.Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.