Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Na een lichte daling in maart is het aantal inschrijvingen van nieuwe auto’s in Europa in april terug sterk omhoog gegaan. Welke merken profiteren daar het meest van?
Na een degelijk eerste kwartaal, met weliswaar een kleine daling in maart, mogen de constructeurs op de Europese markt tevreden zijn met de resultaten van april. Het tweede kwartaal van 2018 is goed begonnen: het aantal inschrijvingen steeg met bijna 10 procent vergeleken met dezelfde periode in 2017 (+ 9,6%). Dat zeggen de cijfers van de Europese autoconstructeursvereniging ACEA.
Het positieve resultaat is vooral te danken aan de uitstekende cijfers van de grootste automarkten in Europa: + 12,3 procent in Spanje, + 10,4 procent in Groot-Brittannië, + 9 procent in Frankrijk, + 8 procent in Duitsland en + 6,5 procent in Italië. Ook België legde goede cijfers voor: + 6,8 procent vergeleken met 2017.
Geen verrassing: Volkswagen neemt nog steeds de eerste plaats in het klassement in: in april werden er in Europa bijna 164.000 nieuwe modellen ingeschreven, waardoor Volkswagen de tweede in het klassement, Renault (96.000 inschrijvingen) ver vooraf gaat.
Ford wint de strijd om de derde plaats van Peugeot: het noteerde 88.069 inschrijvingen, tegenover 87.160 inschrijvingen voor het Franse merk.
De massaconstructeurs gaan erop vooruit, maar de premiummerken noteren globaal mindere cijfers dan vorig jaar. Bij de Duitse drie wint Mercedes het pleit met meer dan 72.000 inschrijvingen, tegenover 69.405 voor Audi en 62.172 voor BMW.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.