Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een lek binnen de Duitse auto-industrie toont aan dat Daimler, het moederhuis van Mercedes, de andere constructeurs van het land een rad voor ogen heeft gedraaid. Daimler was namelijk in gesprek met de VW-groep en de BMW-groep voor een gezamenlijke ontwikkeling van centrale software voor auto’s. Alleen wisten BMW en Volkswagen niet van elkaar dat ze met Mercedes aan het praten waren. Ze dachten allebei recht te hebben op een exclusieve samenwerking. Op donderdag 26 maart is de bom echter gebarsten toen de Duitse krant Süddeutsche Zeitung op haar website het dubbelspel van Daimler aan het licht bracht. Mercedes staat met de billen bloot en niemand weet hoe de onderhandelingen nu verder zullen verlopen.
Nu is dit soort bedrog niet uniek in de auto-industrie, maar wat het verhaal extra pijnlijk maakt, zijn de commentaren van insiders in het artikel van Süddeutsche Zeitung: de Duitse constructeurs geven zelf aan dat ze ondanks de technische verfijning van hun automodellen met een grote achterstand kampen op het vlak van software. “Op dit moment heeft Tesla, de concurrent uit de VS, een mijlengrote voorsprong,” zo schrijft de krant. Waarom slagen de Duitsers er met hun enorme financiële slagkracht niet in om hun achterstand in te lopen op een constructeur die amper 500.000 auto’s per jaar maakt? “Het is een absolute catastrofe. We geraken gewoon niet aan de juiste mensen”, zo verklapt een insider aan de krant. De broodnodige jonge IT’ers willen niet voor de auto-industrie werken, die in Duitsland veel van haar prestige is verloren door Dieselgate.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.