BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
BMW’s deelwagendienst DriveNow blijft in België verlieslatend. De baas van het bedrijf geeft als verklaring dat er in ons land te veel bedrijfswagens zijn en dat het mobiliteitsbudget te beperkend is. Is ons land niet klaar voor de mobiliteit van ‘morgen’?
In de economische krant L’Echo bevestigt Christian Lambert, de baas van BMW-dochterbedrijf DriveNow Belgium, dat het free-floating deelwagensysteem in Brussel met financiële problemen kampt. Volgens de cijfers van onze collega’s zou DriveNow Belgium vorig jaar 3,5 miljoen euro verlies hebben geboekt, wat 900.000 euro meer is dan aanvankelijk gebudgetteerd. Bovendien zou het break-evenpunt niet in 2018 komen, maar binnen de huidige conjunctuur ten vroegste in 2020 haalbaar zijn.
Te veel bedrijfswagens?
Lambert zegt in het interview met het economische dagblad dat het hoge aantal bedrijfswagens in ons land mensen er niet toe aanzet om op zoek te gaan naar andere mobiliteitsoplossingen. Bovendien zouden deelwagenprojecten volgens hem moeten kunnen passen binnen het “mobiliteitsbudget”, ook voor privéverplaatsing in bijvoorbeeld het weekend, maar dat is vandaag niet het geval.
Toch een toekomst?
De CEO van DriveNow Belgium blijft echter geloven in de toekomst van een gedeelde mobiliteit bij ons. Hij zegt dat het systeem rendabel wordt zodra het 60.000 gebruikers telt. Sinds de lancering van het platform in 2016hebben zich ondertussen ongeveer 30.000 klanten ingeschreven.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...