Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Je kan er de elektrische microcar bekijken, testen en bestellen.
Microcars hebben de wind in de zeilen. Na de Ami zijn ondertussen ook de Silence en de Microlino verkrijgbaar in België. D’Ieteren, de invoerder van de moderne elektrische remake van de Isetta in ons land, opent nu een eerste Microlino-showroom in Brussel.
Hoewel veel klanten volgens D’Ieteren hun Microlino gewoon online zullen bestellen, is het toch geen overbodige luxe om het model in het echt te kunnen zien en te testen of hij beantwoordt aan je noden. Kijken kan nog tot en met zondag in Paleis 11 van het Autosalon, waar hij ook Jean-François wist te overtuigen, maar daarna kan je in Brussel ook terecht in de eerste Microlino-showroom. Die is gevestigd aan de Maliestraat in Elsene, het hoofdkantoor van D’Ieteren. Je krijgt er ook advies over de verschillende uitvoeringen en ook over welke variant je best kiest en meer algemeen over elektrisch rijden en opladen. Bestellen doe je ook in de showroom online.
De in Turijn gebouwde Microlino is met zijn gewicht van zo’n 500 kg en lengte van 2,5 meter perfect voor in de stad, en met zijn koffer van 230 liter ook nog eens redelijk praktisch om je boodschappen te vervoeren. Het is de enige in zijn segment met een zelfdragend koetswerk en hij biedt een keuze uit een batterij met een capaciteit van 6, 10,5 of 14 kWh, goed voor een rijbereik dat varieert tussen 90 en 230 km. Hij kost minimum € 14.900.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.