Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De elektrische driewieler haalde niet het verhoopte succes.
Je hebt waarschijnlijk nog nooit gehoord van de Canadese constructeur Electra Meccanica, noch van de Solo, zijn EV op drie wielen. Dat heeft zijn redenen: het model werd in 2016 onthuld, maar kwam pas in 2020 op de markt... middenin de coronacrisis. En met een slechte timing en een op zijn zachtst gezegd vreemde styling, werd de Solo nooit een succesnummer. Daar kwam ook nog eens bij dat de Chinese productiepartner van Electra Meccanica, Zongshen, zijn afspraken niet nakwam én dat de Canadese overheid het model uitsloot van de plaatselijke subsidieregeling voor de aanschaf van elektrische wagens...
Het mag dan ook geen verrassing zijn dat Susan Docherty, de baas van Electra Meccanica, aangekondigd heeft de stekker uit het Solo-project te trekken, dat omschreven wordt als "niet economisch vatbaar". Maar ze maakte wel van de gelegenheid gebruik om aan te kondigen dat het bedrijf al met andere ontwikkelingen bezig is, waaronder een "meer praktische en functionele" wagen, die wél vier wielen zal krijgen en momenteel bekend staat onder de naam 'Project E4'.
Electra Meccanica heeft momenteel ongeveer 800 Solo's in voorraad. Geïnteresseerde klanten kunnen contact opnemen met de constructeur voor meer info, maar vergeet niet dat het model enkel werd verkocht in Noord-Amerika. Eentje inschrijven in Europa zal dus niet van een leien dakje lopen.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via mail:
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!